HTML

Friss topikok

Linkblog

Az élet minden területén lehetsz segédmunkás, vagy professzor!

2008.07.03. 18:55 Milliomos Bölcsőde

Dolgozz ingyen és keress sokat! (III.rész)

Címkék: marketing állás mlm vállalkozás milliomos munkanélküli alkalmazott távmunka bölcsőde affiliate mikróvállalkozás rizsanélkül

Milliomos bölcsőde: Bármit elérhetsz az életben,csak előbb fizesd meg az árát!:

 

Kezdés a nulláról 

 

Akkor jöjjön a saját történetem. 1985-töt írunk. Indul a GMK korszak, minimális szabályozás, adó nulla.

Mielőtt azt mondanád, ja így könnyű volt, megsúgom, nem csak adó nem volt; más sem. Annyit tudtunk a vállalkozás létéről, hogy voltak a Kellér Dezső maszekjai és a vendéglátó vállalatok gebinjei.

 
 

A marketing szó fogalmát, nem, hogy nem ismertem, de még csak olvasni sem olvastam róla.

Nem túlzás! Ez volt a dupla nulla: "00"!

 

A Fővárosi Vízművek Építési Főosztályán dolgoztam. A központból megkért valaki, hogy lakás-felújítási hitelhez, kérjek meg egy tervezőmérnököt, hogy készítsen egy költségvetést.

Benne maradtam a slamasztikában. Senki nem vállalta. Megkértem, hogy legalább mutassák meg, hogyan néz ki. Adtak egy mintapéldányt és rámutattak 8 db vastag zöldszínű könyvre (ÉKN normatívák), mondván, abban mindent megtalálok.

Nem részletezem. Kisilabizáltam a logikáját. Nagy kínnal kiszedegettem a 8 könyvből az adatokat, összegépeltem és átadtam az illetőnek.

El voltam készülve arra, hogy nagy bukta lesz belőle. Kb. három hét múlva örömmel újságolta, hogy semmit nem húztak le belőle, és megkapta a hitelt.

Kíváncsivá tett a feladat. Azt már láttam, hogy építőipari technológiai ismeret nélkül ez nem megy. Elkezdtem járni a műszaki könyvtárakat és az antikváriumokat.

Soha, még csak közelében sem voltam a témának. Az árképzés, egy külön szakma. Azon belül az egységárelemzés a felsőfok. Közben hozzájutottam egy kincshez is az egyik antikváriumban. 1951. évi kiadású normatívák gyűjteménye (Ez is több kötetes volt.) Ebben már az is benne volt, hogy mennyi idő alatt pakol meg egy kubikus egy talicskát.

Nem álltam meg. A környezetemben vadásztam olyanokra, akik hitelt akartak felvenni és ingyen elkészítettem a felmérést és a költségvetésüket. Mind részletesebb munkákat adtam ki a kezem közül. Ezek már tele voltak egységárelemzésekkel is. Ha kellett pantomimmal végigcsináltam műveletsorokat és normáztam. Nálam a tégla nem magától ment fel a harmadik emeletre.

Egyszer megmutattam a cég igazságügyi jogosítvánnyal rendelkező árszakértőjének, aki megdicsért.

Addigra eltelt egy év. Én a 8 kötetben 1 perc alatt bármit megtaláltam. Ekkor döntöttem úgy, hogy ebből fogok megélni. Otthagytam vezető pozíciót és elmentem a postára éjszakai műszakban levelet válogatni.

Napközben munka után koslattam. Talán én voltam az első vállalkozó, aki használt szórólapot, ugyanis abban az időben hírből sem ismertük.

Mindent kipróbálta. Feladtam apróhirdetést. Plakátot gyártottam rajztáblán tussal (Nem volt még fénymásoló.). Még logót is terveztem. Végig ragasztottam vele a Nagykörút kandelábereit.

Jött munka, de ahhoz kevés volt, hogy a családot is eltartsa. Elkezdtem gondolkodni. Kiknek van szükségük a szolgáltatásomra? Milyen probléma megoldásához, és hol találom meg őket?

Ezek a kérdések a valós élet produkálta marketing szárnypróbálgatásaim voltak.

Hamar rájöttem a megoldásra. Az akkori Tanácsoknál, hirdetőtáblán kifüggesztették azoknak a lakásoknak a címlistáját, amelyikeket meglehetett pályázni. Ettől kezdve csak 22 kerületet kellett végigjárnom eltérő időben.

Kiírtam a címeket. Elkészítettem a szórólapot és egyenként végigjártam a lakásokat, a szórólapokat pedig bedugtam az ajtó alatt.

A nyertesek első útja a lakáshoz vezetett és ott azonnal az én ajánlatommal találkoztak, ami ráadásul ahhoz kínált segítséget, hogyan szerezzenek pénzt.

30%

 

Körül volt a szervezettségem. Nagyon gyorsan kezdett felpörögni az ipar. Már szó szerint nem győztem.

Történt egyszer, hogy elmentem egy kirakat előtt. Irodai felszerelések voltak benne. A szemem megakadt egy különleges dolgon. Tudtam, hogy létezik lyukkártya, de még soha nem láttam. Bementem az üzletbe és vettem egy garnitúrát, mert támadt egy ötletem.

Akkor még hírből sem ismertük a számítógépet. Szegény ember vízzel főz alapon, feldogoztam a költségvetési tételeket lyukkártyára, csak az árakat írtam ceruzával a többit rágépeltem.

Elképesztő hatékonysággal tudtam a többit elkészíteni. Ami korábban legalább két napi munkám volt azzal cca. 4-5 óra alatt végeztem, és kerestem vele 4-6000 Ft.-ot, ami a nyolcvanas évek közepén nagy pénz volt.

Annyira felfutott az ipar, hogy elkezdtek ajánlani és egymásnak adták a kilincset az iparosok, hogy a vállalásaikhoz összeállítsam a költségvetéseket.

Elérkezett az álommegbízás is. A szentendrei skanzen egyik vályogépületének a terveihez kellett árajánlatot kidolgozni. A vályogépítés technológiája teljesen ismeretlen volt mindenki előtt. Egykoron az emberek maguk készítették a búbos kemencét, mi pedig csak lestünk a tervrajzokra, mint borjú az új kapura.

Akkor nem az internetet kellett végigjárni, hanem a könyvtárakat. Kétheti kutatómunka után a Széchenyi könyvtárban bukkantam rá egy régi könyvre, amiben részletesen le volt írva a vályogvetés és annak építési technológiája.

Elérkezett az idő. Kiléptem a postától és az óta a saját lábamon állok.

Mindezt nem dicsekvésből írtam le.   

 

Egy nagyon nehéz és kemény időszak volt. A történettel pusztán azt kívánom bemutatni Neked, hogy nincs lehetetlen. Mindent ellehet érni kellő kitartással és elszántsággal. Számtalan példát feltudnék sorolni. Azért ezt választottam, hogy érzékeltessem Veled, hogy a látszólag megoldhatatlan feladatok is megvalósíthatóak.

 

Nagyon fontos, hogy mindennel szemben nyitottak legyünk. Utáltam az iskolát. Nem voltam sem jobb, sem rosszabb, mint a többiek. Nem rendelkezem különleges képeségekkel. Egyszerűen nyitott és érdeklődő vagyok minden iránt. Soha nem tekintettem semmit feleslegesnek, amit megtanultam, vagy megtanulhattam. Az élet bebizonyította számomra ennek a felsimerésnek a nagyszerűségét. Ez vitt mindig mindenben előre.

 

Fiatal házas voltam. Fogtam egy könyvet, elolvastam, hogyan kell festeni és kifestettem. Igaz esténként majd le buktam a létráról, de megcsináltam.

 

Édesapámnak három szerszámja volt. Egy kalapács, egy csavarhúzó és egy harapófogó. A feleségem révén bekerültem egy iparos családba. Az első betonozáskor elindultam a két vödör betonnal...a vödör ott maradt, mert annyi erőm nem volt, hogy felemeljem.

Azóta mindent megtanultam. Az építőiparon belül a hegesztésen kívül mindent eltudok végezni. Bútort terveztem és magam gyártottam le.

 

Ha megérted, ez hogyan lehetséges!?...És ha azt is megérted, hogy ennek mi köze a szabadsághoz, akkor komoly eséllyel indulhatsz neki az életnek.

 

Olvass tovább, mert sok minden mást is elfogok magyarázni.

 

Milliomos bölcsőde: Előbb DOLGOZZ INGYEN, hogy sikeres kisvállalkozó, vagy mikróvállalkozó lehess!

 

kulcsszavak:milliomos,bölcsőde,vállalkozás,marketing,mikróvállalkozás,munkanélküli,állás,alkalmazott,mlm,távmunka,affiliate,rizsanélkül

 

 

3 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://milliomosbolcsode.blog.hu/api/trackback/id/tr38551903

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.07.09. 15:07:42

Milliomos BölcsődeA blog alkalmazottaknak és mikróvállalkozásoknak nyújt ingyenes segítséget tanácsadás formájában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

by · http://aforizma.blog.hu 2008.07.12. 13:48:26

A főcímben szerintem el van írva:

Az élet minden területés

helyett

Az élet minden területén

üdv. és további jó blog írást

2012.03.23. 08:39:47

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása