HTML

Friss topikok

Linkblog

Az élet minden területén lehetsz segédmunkás, vagy professzor!

2008.06.08. 01:46 Milliomos Bölcsőde

Imádott konkurencia!

Címkék: marketing rizsa állás mlm vállalkozás nélkül milliomos munkanélküli alkalmazott távmunka bölcsőde affiliate mikróvállalkozás

Milliomos bölcsőde: út egy vállalkozás sikeréhez

A konkurencia dicsérete

Évek óta próbálom mindenkivel megértetni, hogy ott lehet a legnagyobb eséllyel és a legsikeresebben vállalkozni, ahol a legnagyobb a konkurencia.

Sokszor azt tapasztaltam, hogy egyesek értetlenül állnak a kérdés előtt, talán még hülyének is néztek. Számomra megnyugtató, hogy úgy látszik már ketten vagyunk ilyen hülyék.

Nehéz elképzelni ekkora eretnekséget, amikor mindenki a konkurenciát szidja, mi meg azt szajkózzuk, hogy ne szídd:... Szeresd a konkurenciát!

Piacépítő rabszolgasors:

Először beszéljünk arról, amit Dávid is mond. Ha találsz a piacon egy olyan piaci rést, ahol nincs konkurencia, ott magadnak kell felépítened a piacot. Ez pedig nem jelent mást, mint azt, hogy ismeretlen terméket, vagy szolgáltatást kell bevezetned. Ez olyan, amire nincs kereslet, mert a vevők nem is tudnak a létezéséről, Honnan is tudnának, ha senki eddig nem kínálta nekik.

Ebből egyenesen következik, hogy Te magadnak kell ezt a vevői igényt feltámasztanod. Mielőtt túlzottan belemerülnénk, fogadd el, hogy ez egy hosszú és költséges folyamat. Arról nem is beszélve, hogy egy bejáratlan úton, Te magad is csak bukdácsolva tudsz végig menni, mert sem a saját magad, sem a konkurenseid,- vagy a vevők okán nincs meg az a tapasztalatod, amely megmutathatná előre a buktatókat.

Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen, de más és komplexebb stratégiát kíván. Én magam éppen egy ilyet fogok beindítani, ami már eddig is nagyon sok munkát emésztet fel és még mindig az elején járok. Szavamra felér egy önsanyargatással. Nem is tenném, ha nem a kihívásért csinálnám.

Piacbiológiai egyensúly

Akkor lássuk mi van ott, ahol nyüzsögnek a vállalkozások?...Hát sok-sok vevő! Kiépített piac a kereslet oldaláról, aminek egyenes következménye a kínálat felfutása és már meg is érkeztünk a túlkínálat összes rákfenéjéhez. Reklámdömping, iszonyatos árverseny, egymás lejáratása és minden más, ami egy vállalkozás arcára ráfér. Egy felületes szemlélő ránéz és kiveri a víz. Pedig egy imádni való helyzet.

Más helyen, egyszer írtam a "piacbiológiai" egyensúlyról. Ezt úgy lehet elképzelni, mint a békapopuláció és a szúnyogok viszonyát. Ha elszaporodnak a szúnyogok, megnövekszik a békapopuláció, aminek következtében mindig több és több szúnyog válik élelemmé, míg nem a békák kaja nélkül maradva elkezdenek pusztulni és elindul egy véget nem érő körforgás.

A piacon sincs másképpen. A sok békaiparos felzabálja a rengeteg szúnyogvevőt, és sorra elkezdenek kipusztulni. Ahogy fogynak a szúnyogvevők, úgy kezdenek legyengülni a békaiparosok és kezd a piac felhígulni.

És ekkor jössz Te. Betoppansz a kör közepébe, és jól jóllakatod magad. Egy túlkínálati piacon nem csak a vállalkozás sérül, hanem maga a vevő is. Mind silányabb minőség és nem ritkán átverések láncolata. Ha jól ismered a piacodat, azon belül is a vevőket, akkor a piac maga kínálja a megoldást arra, hogy kitűnhess a tömegből, és sikerre vidd a vállalkozásodat.

Azt hiszem már magad is tudod mit értek a fentiek alatt. Pontosan azt, amit a "A kishitűség szamárlétrája" alatti "példamesében" leírtam. Minden vállalkozás ban benne van ez a képesség, csak meg kell találni.

A konkurencia a legjobb tanítómester

Ahhoz, hogy megtalálhasd a megoldást éppen a konkurensek, fogják mutatni az utat. Ők azok, akik gondolkodásra kényszerítenek, és felszínre hozzák benned a kreativitást az általuk gerjesztett problémákra adott válaszaidban. A legfontosabb közvetítő közeg, pedig a konkurenseid vevői, akik a problémák megoldása után kiáltanak. Neked, csak meg kell hallanod, és nem kell mást tenned, mint megoldást kínálni rá.

Ha szerencsés iparágban mozogsz, még az is könnyíti a helyzetedet, hogy az igénytelenség okán a vevőid zsákutcába szorítva szorongnak és várják a segítségedet.

Nagyot változott a világ. Csak egy példa. Vegyünk egy egyszerű szakmát: Hidegburkoló. Ha egy vevő elmegy a Bricostore -ba és vesz egy lakásra való akciós burkolóanyagot, akkor felüti a hirdetőújságot és keres egy burkolót. De mi van akkor, ha a vevő egy márkakereskedésbe megy be és több ezer négyzetméterár forintért, hozat olasz import csempét. Ő is felüti a hirdetési újságot, és burkolót keres? Egy nagy frászt! Egy állandó frászban van és fut fűhöz-fához, hogy ajánljon neki valaki egy megbízható burkolót.

Ő egy ilyen reklámra figyelne fel: Lassan és piszok drágán dolgozok kártérítési garanciával a munkámra.

Ezzel el is érkeztem a mondandóm végéhez. Piszok sok munkád és még több pénzed lehet egy túlkínálati piacon, ha nem a kínálatot bővíted, hanem az iparágad vevőinek, az elvárásainak való megfelelést.

Mit jelent még, hogy nem a kínálatot bővíted? Azt, hogy kiszálltál az árversenyből és önálló, a piactól elkülönülő szabadgyökként mozoghatsz a vevőid között.

Következő cikk promója:

Cím: Dolgozz ingyen és keress sokat! Ebben azt fogom bemutatni, hogy egy vállalkozás indításánál nem minden a pénz.

Milliomos bölcsőde: Előbb DOLGOZZ INGYEN, hogy sikeres kisvállalkozó, vagy mikróvállalkozó lehess!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://milliomosbolcsode.blog.hu/api/trackback/id/tr90509123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skyler Productions 2008.06.08. 08:12:11

Hello!

Annak ellenére, hogy alapvetően egyetértek, azért ne ess bele a hurrá-optimizmus hibájába. Igenis vannak olyan területek, ahol a konkurencia nem könnyen körözhető le. Pl. olyan ereje vagy előnye van, mondjuk tudásban vagy anyagi erőforrásokban. Nem mindig Dávid nyer... ;)

Milliomos Bölcsőde · http://milliomosbolcsode.blog.hu/ 2008.06.08. 17:38:30

Szia Skyler!

A Te showbusiness-ed is lehet, hogy éppen ilyen terület. Nem értek hozzá, de gondolom komoly kapcsolatitőke kell a sikeres működtetéséhez.

Valóban vannak olyan területek, ahol irreális cél az első hely. Bár vannak további pozicionálási lehetőségek, aminek eredményeképpen azonos piac szereplői nem feltétlenül kell, hogy egymás versenytársai legyenek.
Vagy egy azonos vevőkőr szűkebb szegmensét célozva egymástól eltérő igényeket elégíthetnek ki, vagy akár strtégiai partnerként egymást kiegészítve is működhetnek együtt a saját piacukon.

Ne menjünk ilyen messze az alaptémától, aminek a lényege az, hogy ez nem a Milliomos Egyetem, csak a Milliomos Bölcsőde, ahol az alapcél a kezdő vállakozások önbizalom növelése, megmutatva, hogy, ami ma még lehetetlennek tűnik számukra, az igen is leküzdhető akadály.

Másrész azoknak az utjelzőtábláknak a megismertetése, ami a későbbiekben a piacon való biztonságos közlekedés alapfeltétele.

dani50 2008.06.08. 20:27:53

Hajrá Gábor!
A téma jó. Lássuk mit hozol(hozunk) ki belőle. Szükség van erre a bölcsődére.

Van egy barátom aki a "hőskorban" Ausztriából behozott videók magyar hang beépítésével foglalkozott.
Az egyik vevője azzal hozta oda a készülékét, hogy a konkurencia (nem akarom a céget megnevezni) nem vállalta mert nincs alkatrészük.
Ez a barátom vissza küldte a vevőt a konkurenciához akiket közben felhívott telefonon, hogy jőjenek az alkatrészért.
Kérdeztem: miért tetted?
Azért mert a konkurencia, engem jobb szolgáltatás nyújtására ösztönöz. Ha nincs, én sem fejlődők. Nem az Ő pillanatnyi alkatrész hiánya miatt kell a vevőt átcsábítani

Milliomos Bölcsőde · http://milliomosbolcsode.blog.hu/ 2008.06.08. 20:48:31

Szia Dani50!

Köszönöm a példát, mert nagyon kíváló. Pontosan ebben van a lényeg. Én magam is sokat tudnék még írni erről a témáról, mert éppen az értetlenkedés okán egy nagyon hálás problémakőr. Sajnos muszály mértéket tartanom, mert nem biztos, hogy mindenki kitartóan végig is olvasná.

Nem véletlen vettem előre, mert úgy gondoltam a kezdeti lépések bizonytalankodásai is itt kezdődnek.

Mit tudok kihozni?...Ezt blogbejegyzésben válaszolom meg.

Gergő bá' 2008.06.16. 15:38:20

Egyet értek a bejegyzéssel, fontos hogy ismerjük, tiszteljük, szeressük a konkurenciát, mert még pénzt is tudunk lehúzni róla. A blogomban most egy jó ideig a partnerprogramokról publikálok, hamarosan ezt a témát is sorra fogom venni.

2012.03.27. 09:35:33

Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy több ezer dollárt is lehet keresni! Minden általad beléptetett tag után 25, illetve 50 dollárt kapsz, valamint minden hónapban rendszeresen a tagok után, illetve vezetői jutalékot. Mindezt a belépési csomagtól függően. Hamar elérhető az 1000 dolláros szint! Ragadd meg a szerencséd regisztrálj és keress még a mai napon a mellékelt honlapon. Mellékesen a honlap egyéb szolgáltatásait is hasznosíthatod!
FM0204.iwowwe.com